perjantai 1. huhtikuuta 2016

13. viikko - Viimeinen vyönreikä

Negatiivinen positiiviseksi ja Mr Murphy

Ironman Lanzaroten kilpailu lähestyy. Tämä viikko on ollut lepoviikko ja silti tapahtumia on riittänyt. Se on kuitenkin tärkeintä, että tavoite on kirkkaasti näkyvissä, vaikka vastuksia tuleekin matkan varrelle. Minun vastuksissa ei ole kuitenkaan kyse elämästä tai kuolemasta, joten ei kauhean vakavista asioista puhuta. Ne ovat kuitenkin asioita mitkä ärsyttävät, rajoittavat, masentavat, hidastavat ja vaikuttavat suunnitelmiin.

Vastukset ovat minun kohdalla taloudellisia juttuja, kuten Ford Mondeon hajoaminen täydessä muuttokuormassa peräkärry perässä moottoritielle. Pääsiäisen paluuliikenne oli vielä ihan ”hyvässä” vaiheessa kun autosta hävisi vedot. Sain rullattua yhdistelmän tien reunaan kaiteen viereen. Onneksi ei aiheutettu onnettomuutta kenellekään, kun jouduimme jäämään aika pahaan paikkaan kuorman kanssa. Varoituskolmiokin oli kuorman alimmaisena.

Loppujen lopuksi saimme vanhimman tytön muuton tehtyä loppuun seuraavana päivänä. Onneksi on olemassa muutama hyvä ystävä, ja Matti ja Päivi auttoivat meitä. Matti haki peräkärryn moottoritieltä ja saimme heiltä autoa lainaan seuraavaksi päiväksi, että pystyimme tekemään tytön muuton loppuun. Mondeo hinattiin korjaamon pihaan, josta se lähtee jatkojalostukseen tai hevonkuuseen. Minulle se ei jää.


Tämä Ford Mondeo on ollut auto mikä on jättänyt tielle ennenkin. Se on ehdottomasti ollut kallein auto mitä minulla on ollut. Autoon on asennettu uusi turbo, polttoaineen korkeapainepumppu, suuttimet, kytkin ja iso määrä muita ”halvempia” osia. Herääkin kysymys, ovatko kaikki Fordit yhtä paskoja autoja vai onko minulla maanantaipäivän yksilö? Minä olen nyt Ford kokeiluni tehnyt ja todennut että Mondeo saa mennä ja kevät toi minulle lumen alta -98 Golfin. Siitä saan itselleni auton käyttöön. Paskahan sekin on, mutta yhdellä Mondeon remonttihinnalla saa 10 kappaletta -98 Golfeja tai peräkärryllisen varaosia siihen. Lopuksi pari positiivista sanaa Ford Mondeosta: se oli tilava ja hyvä ajaa.

-98 Golf. Kyllä se minun kaltaiselle Kriisinhallintaveteraanille läyhyksi kelpaa. ( läyhy = rt-slangia hieno auto, auto)

Katse eteenpäin

Lepoviikko alkaa olla takanapäin ja suunnitelmat on tehty. Teimme myös koutsi Kaitsun kanssa uuden ohjelman kilpailuvalmiuden parantamiseksi. Itse olen alkanut henkisen valmentautumisen kilpailua varten. Nyt tarkistetaan varusteet ja valmistaudutaan koitokseen. Koitokseen, missä Köllikkäukko testataan. Työ on jo hyvin pitkälle tehty. Vyö on kiristetty viimeiseen reikään ja vielä kiristetään lisäreikään jos on tarvetta. Negatiivinen on käännettävä positiiviseksi virraksi ja keskityttävä vain olennaiseen. On nautittava tulevasta. Sitä varten tässä on töitä tehty.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti